Sådan slipper du uro i kroppen

Dit barn eller rettere sagt unge menneske med udfordringer er flyttet hjemmefra, og nu er der masser af tid til dig.

Hvad skal du bruge al den tid til?

Måske oplever du en form for antiklimaks, nu hvor dit barn er flyttet hjemmefra. Du har nemlig kæmpet i årevis for at give dit barn de bedste vilkår, og nu står du tilbage og føler dig overflødig;

“Er der overhovedet nogen, der har brug for mig mere?!”

Dit barns udfordringer forsvinder ikke, og det gør dine bekymringer heller ikke, så tankemylder kan stadig forstyrre nattesøvnen.

Når du står op om morgenen, er du træt og uoplagt, og du har ingen idé om, hvad du har lyst til at bruge al den tid til. Du ved faktisk ikke, hvad du selv tænker og føler, efter at du har tilsidesat dig selv alt for længe.

Det er helt fremmed for dig at skulle tænke på dig selv nu, men det må du godt, og du fortjener det i allerhøjeste grad.

Start i det små, eventuelt med en lille gåtur – det er ganske enkelt.

Du har meditationen som vil give dig endnu mere ro, mens du går, men hvis du bare gerne vil gå i stilhed, så prøv at reflektere over begrebet “Stilhed”, mens du går:

“Stilheden er min kilde, mit inderste rum. Deri finder jeg al værens urgrund. Stilheden er som et helligt rum. Alt, som er vigtigt, finder sin form i det uberørte. I stilheden kan jeg høre og sanse det væsentlige. Jeg kan ånde frit, uden bekymring.”

Rigtig god gåtur.

Kærligst
Anni 💚